A Látható Kéz

Gazdaságról, pénzügyekről közérthetően

Short-ügyletekkel kereste betegre magát Soros György és Gordon Gekko. De mi az a shortolás?

sorosgekko01.jpg

Új egész estés mozival bővült az HBO GO online filmtékája: a hárombetűs csatorna (ismét) műsorára tűzte a Tőzsdecápák című méltán klasszikus brókermozi 2010-es folytatását.

Cirka húsz évvel az első rész, két évvel a 2008-as gazdasági világválság után nagy érdeklődéssel várták a nézők a kegyetlen Wall Street-i szuperragadozó, Gordon Gekko visszatértét, a kétórásra húzott fehérgalléros gengszterdráma azonban hatalmas csalódást okozott.

Oliver Stone, a modernkori amerikai történelem hollywoodi krónikása, a '80-as években aratott – méltán – nagy sikerei után már csak halovány árnyéka volt önmagának: üres, unalmas és erőtlen karaktereket aggatott az egyébként pazar színészeire, miközben a reagani dzsungelkapitalizmusról szőtt tűpontos szatíráját egy giccses családi drámává gyúrta át. A pénzvilág szereplőit bőrfotelekben és luxusmotorokon pöffeszkedő sötét gonosztevőkként ábrázolja, akik szafaládé méretű szivarok felett bűnös terveket szőnek a mohóvá lett, ködevő amerikai nép ellen, és akiknek csak a szeretet és a szerelem erejével állhatunk ellen.

Egyetlen fapados üzenetre futja a filmnek, nevezetesen, hogy ,,kapzsiság rossz", sőt, rosszabb a rákos daganatoknál, ez azonban meglehetősen kevés alig néhány évvel a 21. század legnagyobb pénzügyi (és erkölcsi) válsága után.

michael-dougles-gordon-gekko-tozsdecapak-wall-street-shortolas01.jpg

No, de ennyit a filmről, pontosabban mégsem, hiszen egy, a Tőzsdecápákban unalomig ismételt tőzsdei szakkifejezés, nevezetesen a shortolás ihlette ezt a blogposztot.

Oliver Stone egy veszélyes és minimum erkölcstelen (de sokkal inkább törvénytelen) pénzügyi tranzakcióként festi le a short-ügyleteket, a valóságban viszont ennél jóval árnyaltabb a kép. A shortosok (vagy más néven a ,,besszre játszó" azaz az árfolyamesésre spekuláló befektetők) meglehetősen gyakori vendégek a világ börzéin, és bár a megítélésük vitatott, a ténykedésük az értékpapírpiacok többségén – így Magyarországon is – teljesen elfogadott. 

De mit jelent a shortolás? Hazánkban elsősorban az OTP-részvények népszerűek a short-ügyleteket (is) bonyolító nemzetközi alapok körében, így a nagy magyar kereskedelmi bank papírjain keresztül mutatjuk meg a lényeget. 

Tegyük fel, hogy ma kereken 10.000 forintot adnak a tőzsdén egy OTP-részvényért, mi mint befektetők azonban arra számítunk, hogy ez az összeg hamarosan csökkeni fog. Ezen a ,,megérzésen" jó pénzt kaszálhatunk, még akkor is, ha egyetlen árva OTP-papírunk sincs. Nem kell mást tennünk, mint kölcsönkérni valakitől - tegyük fel - 100 darab részvényt, gyorsan eladni, majd várni a remélt áresést. Ha a prognózisunk bejött, és a részvények ára lement – tételezzük fel – 9000 forintra, visszavásároljuk a kölcsönkapott, majd elpasszolt papírokat, visszaszolgáltatjuk azokat az eredeti tulajdonosának, az árfolyam-különbözetet pedig zsebre vágjuk.

Példánkban a meghitelezett 100 részvényt 1.000.000 forintért adtuk el és 900.000 forintért vásároltuk vissza, így 100.000 forintot kerestünk az üzleten. (Természetesen a részvények eredeti tulajdonosa egy bizonyos összegért cserébe bocsátotta a rendelkezésünkre a részvényeit, de ha ügyesek voltunk a ,,kölcsönzői díj" bőven kijön az árfolyamnyereségből.)

Mutatjuk mindezt egy ábrán is, Gordon Gekko szemszögéből!

short-shortolas-rovidre-eladas-tozsde-infografika.jpg

Shortolni önmagában tehát nem bűn; ha betartjuk a vonatkozó játék- és jogszabályokat ez egy teljesen legális és etikus tőkepiaci ügylet. Más a helyzet akkor, ha valaki szándékosan és erőből (rémhírekkel avagy különböző tőzsdei manőverekkel) nyomja le az árakat, netalántán titkos belső infók alapján spekulál árfolyamesésre. Az előbbi tiltott piacbefolyásolásnak, az utóbbi bennfentes kereskedelemnek minősül.

Soros György és a nagy OTP-short

A sportág nehézsúlyú bajnoka egyébiránt nem más mint egy (Magyarországon is túlontúl) jól ismert figura, a kormányzati propaganda elsőszámú céltáblája, Darth Vader, Hannibal Lecter és Mohó Jojó egy személyben, a magyar származású amerikai tőzsdei spekuláns, Soros György. A közgazdász-üzletember az utóbbi évtizedekben dollár milliárdokat szakított short-ügyleteken. Nem véletlen, hogy Gekko egyik riválisának, Bretton Jamesnek is egy vele közös fénykép díszíti a dolgozószobáját.

short-soros-tozsdecapak2.jpg

short-soros-tozsdecapak.jpg

A szélesebb hazai közvélemény is egy tíz évvel ezelőtti short-manőver után ismerte meg a nevét: az általa alapított Soros Fund Management 2008 őszén összesen 390 ezer darab OTP-részvényt kért kölcsön egy londoni székhelyű befektetési cégtől, hogy aztán elárassza velük a hazai értékpapírpiacot.

A tranzakció olyan brutális  méretű volt, hogy kisebb tőzsdepánikot keltett (a brókerek azt hihették, valami gond van az OTP-vel), így az árfolyam automatikusan zuhanni kezdett.

Soros cége egy nap alatt 120 millió forintot kaszált, a kisebb részvényesek azonban több tíz milliárd forintot buktak az üzleten.

Soros György később azt állította, nem ő adta ki az ukázt a tranzakcióra, egyúttal sajnálja, hogy az egyik kereskedője az OTP ellen spekulált, a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletét azonban nem hatotta meg a mea culpa: a PSZÁF, a piacbefolyásolás tilalmára vonatkozó előírások megsértése miatt 400 százalékos, összesen mintegy félmilliárd forintos bírságot szabott ki a Soros Fundra.

Friss hírek és posztok a Facebook-oldalunkon!

A bejegyzés trackback címe:

https://lathato-kez.blog.hu/api/trackback/id/tr8313966734

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cycmen 2018.05.19. 12:49:36

Akárhogy is nézem, egy bűncselekményt látok. Ezzel működnek együtt itt egyesek.

sunblind 2018.05.19. 13:17:22

Allah irgalmazz. Ezen a bolygón nagytőkés befektetők befolyásolják a piacot a profitszerzés miatt? Eszemmegáll.
Én a múlt héten 235db OTP részvénynel nyitottam napon belüli short pozíciót. Nettó 21ezer forintot kerestem. Most akkor megyek a ker.kap.-ra, és feladom magam. Kiafrancnak fogom tudni ott elmagyarázni, hogy mi a tököm az a short. Viszek egy rövidgatyát, meg egy Soros maszkot.

Mr. Waszabi 2018.05.19. 13:51:37

Látom, halad a kormánypropaganda.

Pop40 2018.05.19. 14:09:26

@Cycmen:

Valahogy a fajtád nem volt ilyen finnyás a témakörben, mikor a Szargyártó-Kósa tandem agyonverte 2010-ben a forint árfolyamát az államcsődös riogatásaikkal, hatalmas kárt okozva a devizahiteleseknek. Akik nem feltétlenül tőzsdézők, ellentétben az otp részvényeseivel. Ráadásul Soros a világon semmit nem terjesztett az otp-ről, ellentétben a Szargyártó-Kósa banda riogatásaival.

Esetükben azért nem voltál ennyire finnyás, ugye, bolsi?

Sorosról meg 3 éve a hülye fideszesek 99%-a azt se tudta, ki az, csak azóta ugye ugatni kell, mert megmondta a vajda. Hisz sokkal jobb, ha G Orbán képzelt ellenségeiről folyik a közbeszéd, nem a fideszes maffia oktatásügyben, egészségügyben, vagy kivándorlás terén elért "sikereiről".

Az meg már csak szimplán a röhej kategória, mikor a fideszes maffiabanda seggnyalói ugatnak " bűncselekményekről". Ha azt akarsz látni, nézegesd végig Zuckerberg Mészárost, a tolvejt, meg a többi fideszes maffiózót.

Cycmen 2018.05.19. 14:17:10

@sunblind:Én a múlt héten 235db OTP részvénynel nyitottam napon belüli short pozíciót. Nettó 21ezer forintot kerestem.

Akkor ebből nem nagyon fogsz megélni és a cinikus hasonlatgyártásból sem, mehetsz dolgozni! Soros a fent leírtak alapján befolyásolta a piacot, de azért te nyomd csak a debil dumádat nyugodtan.

Cycmen 2018.05.19. 14:21:52

@Pop40: Jájj, báncsák szegény sorosat a mi jótevőnket!

Nem kérünk Sorosból, menjen a picsába! Te meg követheted.

maxval birca szürke balkáni proletár · http://bircahang.org 2018.05.19. 14:29:07

Gekko szimpatikusabb, mert legalább nem hazudta magát jótevőnek.

sunblind 2018.05.19. 14:38:59

@Cycmen:
Langyi.
Tudsz jobbat.
Erőlködj!

Pop40 2018.05.19. 14:39:23

@Cycmen:

Rövidebben is összefoglalhattad volna, hogy szokás szerint hazudtál, miközben bűnözők seggét nyalod.

Pop40 2018.05.19. 14:44:20

@Cycmen:

"Soros a fent leírtak alapján befolyásolta a piacot"

Segghülye, de hithű narancsbolsiként nyilván a tőzsdéhez (is) tilos alapszinten is konyítanod.
De ettől még aki látott már valaha tőzsdét, nem a vajda propagandáját ugatja vissza, mint te, az tudja, hogy MINDEN tranzakció befolyásolja a piacot. Ha eladsz 100.000 részvényt, az is befolyásolja, meg az is, ha eladsz egyet. (Legfeljebb ez utóbbi kevésbé.)

Csak ez nem tiltott piacbefolyásolás, amit a mocskos tolvajhordád csinált 2010-ben a forint árfolyamával, mivel Soros soha nem beszélte le az otp-t.

Pop40 2018.05.19. 14:45:09

@sunblind:

Tévedsz. Ennyit tud.
Megugatja, akire rámutat a gazdi.

sunblind 2018.05.19. 15:03:12

@Pop40:
Jóvanna, aszittem tud jobbat.
Sajnos régóta egy sincs ezek közt, amelyik nem dögunalmas.

Pop40 2018.05.19. 15:05:41

@Cycmen:

Így igaz. Nem csoda, hogy nem tudsz reagálni rá.

putris72 2018.05.19. 15:07:44

@sunblind: Tudod,hogy te a közmunkás fizudból,épp nyertél valamit az még nem bűn!Hiszen mint mondjátok itt szar az élet és nem lehet megélni!Ugyebár!Na az viszont már probléma,hogy ha nagy tételben csinálja ezt valaki!Értsd(bár nem érted)ha szándékosan bedöntök,egy céget,vagy bankot,hogy nyerjek rajta!Valószínűleg ezért nem látják szívesen Gyuri bácsit sehol!Ja de,az EU-ban igen!

Pop40 2018.05.19. 15:08:10

@sunblind:

Egy Rezsiszilárd, meg csengeri-kupakos Kósa ezeknél alelnök, bizottsági elnök, kormánytag, stb lehet.

Ezek után sejtheted, hogy ide kiket küldenek, ha Rezsiszilárd számít náluk a szürkeállománynak. :DDD

Cycmen 2018.05.19. 15:11:55

@sunblind: Na az ios eredmény hogy összehoztalak benneteket. Mármint lelkileg, semmi buzulás fiúk! :D

Pop40 2018.05.19. 15:12:05

@putris72:

A többi baromságodat nem kommentálnám, csak az utolsó mondatot:

img3.hvg.hu/image.aspx?id=2f6251a3-9bf6-442d-921d-9941cd4939b7&view=da658e97-86c0-40f3-acd3-b0a850f32c30

Itt éppen a vajdád nem látja szívesen Sorost.
Majdnem annyira nem látja szívesen, mint anno az ösztöndíját, amivel anno a fél fideszes csürhét kivakarta Soros a szarból.

Pop40 2018.05.19. 15:13:06

@Cycmen:

Ne aggódj, azt meghagyjuk neked.

David Bowman 2018.05.19. 15:14:46

@Pop40: Konkrétan Kósa és Orbán. Én arra is finnyás voltam.

putris72 2018.05.19. 15:15:48

@Pop40: Mit gerjesztett Kosa?Azt,hogy meg mondta amit 2008 óta mindenki tudott!Azt,hogy államcsőd közeli helyzetben lavírozott a balib kormány 2006 óta folyamatosan az EU tudtával,és hallgatólagos beleegyezésével!Vagy te elhiszed,hogy akkor ne tudták volna az EU-ban,hogy mekkora szarban van a balib kormány?

putris72 2018.05.19. 15:16:44

@Pop40: Baromságokat max te beszélsz!

Cycmen 2018.05.19. 15:17:35

@Pop40: Ha nem reagálok az azért nem feltétlenül a szellemi fölényednek tudható be pubikám. Fentebb leírták hogy mi tekinthető piacbefolyásolásnak. Eleve az indíttatás a lényeg, mint bármiben. Ugyanúgy bűncselekmény Soros shortolása mint a te aljas indokból elkövetett kommentelésed.

Cycmen 2018.05.19. 15:26:14

@Pop40:" Ezek után sejtheted, hogy ide kiket küldenek, ha Rezsiszilárd számít náluk a szürkeállománynak. :DDD"

Nagyon bejött nektek ez a Szilárd! Még vicces is lehetne ha a ti oldalatokat nem a prímszámos Gyurcsány fémjelezné! És hogy a te logikádon menjünk végig, ha ő a baloldal vezére, akkor te egyszerű kommenter milyen szellemi szinten leledzel?

Pop40 2018.05.19. 15:58:00

@Cycmen:

Nem kenyerem különösebben Fletó, de fura, hogy pont őt hozod.
Ezerszer több esze van, mint a tolvajhordád összes tagjának - összesen. :D

Pop40 2018.05.19. 16:01:31

@Cycmen:

"Ha nem reagálok az azért nem feltétlenül a szellemi fölényednek tudható be pubikám"

Hát minek, pubikám?
Várod az aktuális véleményed Habonytól?

"Fentebb leírták hogy mi tekinthető piacbefolyásolásnak."

Veled ellentétben én ezt eddig is tudtam.
Tiltott piacbefolyásolás pl a hordád 2010-es forintbedöntős rémhírterjesztése volt, amin jól kerestek a forintot shortoló fideszes haverok, a devizahiteles magyar családok kárára.

Pop40 2018.05.19. 16:04:27

@putris72:

Mindenki tudta? Ne röhögtesd már ki magad, ostoba bolsi.
Ha "mindenki" tudta volna, nem hasal el azonnal a forint, hatalmas kárt okozva a devizahiteles magyar családoknak.

Ezt hívják rémhírterjesztésnek, amit a tolvaj maffiabandád csinált.

Pop40 2018.05.19. 16:08:09

@putris72:

privatbankar.hu/migracio/orban_megint_kulfoldon_dicserte_a_bajnai-kormanyt-231457

Látod? Ennyire tudta "mindenki". Ezek szerint csak a vajdád, meg a piac nem. :D

""A külföldnek kalapot kellene emelnie Magyarország előtt" címmel közölt interjút szerdán Orbán Viktorral a Frankfurter Allgemeine Zeitung. A miniszterelnök szerint "Magyarország két egymást követő kormánya" olyan lépéseket tett, amik "összességében többet tesznek ki, mint amire bármely más európai ország vállalkozott. Tulajdonképpen ezért kijárna, hogy a külföld kalapot emeljen" – fogalmazott Orbán Viktor.
MTI

Pop40 2018.05.19. 16:10:47

@David Bowman:

Ezen nem veszünk össze. :-)

Cycmen 2018.05.19. 16:50:04

@Pop40: Várod az aktuális véleményed Habonytól?

Nem, neked még tudok válaszolni, Habonyt nálad nagyobb ellenfelek esetén csörgetem fel. :D

Több cseszlovák filmvígjátékot! 2018.05.19. 16:59:58

Soros bennfentes információk alapján nyitott pozíciókat, ami aztán hogy-hogy nem valahogy bejött

A másik nagy trükkje, hogy a megszerzett pozíciójának megfelelően befolyásolja a meghatározó közéleti szereplőket. Például amikor az euró megmentését shortolta, majd igyekezett rábeszélni Merkelt az euró megmentése érdekében végzett intervencióra. Micsoda véletlen hogy ez is bejött

Cycmen 2018.05.19. 17:02:15

@putris72: államcsőd közeli helyzetben lavírozott a balib kormány 2006 óta folyamatosan az EU tudtával,és hallgatólagos beleegyezésével!Vagy te elhiszed,hogy akkor ne tudták volna az EU-ban,hogy mekkora szarban van a balib kormány?

Persze hogy tudták, csak hagyták a szemetek, mert ezek a buzik hagyták rabolni a nagytőkét! Nem tetted hozzá hogy a csődöséknél nem, de az Orbán alatt egyből elkezdték a hitelminősítők leminősíteni az adósbesorolást, pedig az költségvetési hiányt negyedére csökkentették százalékosan.

Cycmen 2018.05.19. 17:09:33

@Több cseszlovák filmvígjátékot!: Hát nem egy talpig becsületes úriember? És még munkaerőt is szerzett a németeknek afgán agysebészek személyében. Azóta is boldogan élnek ha meg nem kúrja őket egy migráns!

Pop40 2018.05.19. 17:35:00

@Cycmen:

Tudsz? Tényleg?

Akkor elkezdhetnéd, mert eddig nem úgy tűnt. :D

Pop40 2018.05.19. 17:35:46

@Több cseszlovák filmvígjátékot!:

Mik voltak a "bennfentes információk" az otp-nél?

Pop40 2018.05.19. 17:37:17

@Cycmen:

Bemásolom neked is a vajdád 2010-es nyilatkozatát a "csődről".

"A külföldnek kalapot kellene emelnie Magyarország előtt" címmel közölt interjút szerdán Orbán Viktorral a Frankfurter Allgemeine Zeitung. A miniszterelnök szerint "Magyarország két egymást követő kormánya" olyan lépéseket tett, amik "összességében többet tesznek ki, mint amire bármely más európai ország vállalkozott. Tulajdonképpen ezért kijárna, hogy a külföld kalapot emeljen" – fogalmazott Orbán Viktor.
MTI"

Ha mást nem is, olvasni -talàn- még tudsz.

Demokrata Hungarofil 2018.05.19. 19:36:52

Sörös Ördögöt, miután sikerült elhagynia az országunkat, beszervezte a CIA, ahol különösen a pénzügyek területén tűnt ki, ő lett a CIA pénztárosa. CIA gyakorlatilag tudja a jövőt, tehát Ördögünknek nem volt nagy kunszt betegre keresnie magát - úgy, hogy közben több száz millió embert megkárosított - a nagy "filantróp", ahogy a bértollnokai kifejezetten a "Gazda" kérésére becézik...

Cycmen 2018.05.19. 19:41:28

@Pop40: Nézem. Mi ez kalapreklám? Kötve hiszem hogy két mondata volt, ez valami ferdített szar aminek ugyanannyi a mondanivalója és az értelme mint a te kommentjeidnek.
Frankfurter Allgemeine Zeitung Szelestei kedvenc idézetforrása amúgy is. Egy hazug libsi szar.
Ezek szerint Orbán személyesen dicsérte a szocikat a teljesítményükért?
Na most hogy te hülye vagy és ezt így hiszed az egy dolog, de nekem ne próbáld bemesélni!
Nem a két ciklus alatt elfogyasztott három miniszterelnök felmutatását nevezte teljesítménynek? :D

Meridian74 2018.05.19. 19:48:41

A kölcsönadó amúgy mennyit bukott? Aki a 390ezer OTP részvényt adta?
Amúgy én úgy tudtam, hogy a short az úgy indul hogy eladok olyan részvényt ami nincs is a birtokomban (nem kölcsönzöm mástól - mert az miért adná oda nekem? Hogy bukjon rajta?), de kötelezettséget vállalok, hogy fix időn belül visszavásárolom. Erre a fedezet a letétebe helyezett tőkém, annál a tőzsdei pénzkezelőnél ahol akciózom.

putris72 2018.05.19. 20:18:59

@Pop40: A forint már előtte elhasalt ha nem tűnt volna fel!Tán csak nem azért vettünk fel IMF hitel,mert olyan jól ment minden?Gondolom,hogy te otthon dicsértnek veszed ha az asszony azt mondja,hogy jó csináltad apjuk,mert bár elkaszinóztad a havi béred,de legalább vettél föl provident hitel,csődbe még nem mentünk,de van egy még nagyobb adósságunk!Nagy dicsért,hogy a csőd elkerülésére felvett hitelbül nem csődöltünk be!És nem értitek,hogy miért is vesztettetek a választáson most is!

putris72 2018.05.19. 20:25:29

@Pop40: Az meg,hogy mit állít egy német újság!Hát pont kapcsolódik ide:www.origo.hu/itthon/20180519-ronald-s-lauder-tagadta-hogy-kritizalta-volna-a-magyar-kormany-politikajat.html Hazudnak ahogy te is!Te meg ilyenekre hivatkozol!

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.05.19. 20:57:31

390 ezer OP-részvény hirtelen piacra dobása az amúgy is kicsi magyar tőzsdén bizony igen komoly befolyásolás. Persze lehet folytatni aszerecsenmosdatást, de minek? A PSZÁF nem véletlenül büntette meg Sorost, bár én kíváncs lennék, vajon befizette-e a büntetést.

Mondjuk nem lehetett nehéz neki, más üzletekben valószínűleg a többszörösét kiszivattyúzta Magyarországról.

rozsomák 2018.05.19. 20:57:46

@Meridian74:
"Amúgy én úgy tudtam, hogy a short az úgy indul hogy eladok olyan részvényt ami nincs is a birtokomban (nem kölcsönzöm mástól - mert az miért adná oda nekem? "

Ja... rosszul tudod..
A számládon ugyanis ott kell lennie annak, amit eladáskor áttranszferálnak annak, aki megvette. Tehát neked rendelkezned kell akkor a papírral.
Ha nincs a birtokodban - sem nem tulajdonlod, sem nem kölcsönzöd, akkor vajon éppen hogyan birtoklod, ami felett rendelkezel az eladáskor ?

Ja, hogy másét adod el ? Na ezt hívják sikkasztásnak.. :)

Egyébként aki kölcsönzi neked, azért kölcsönzi, mert ő éppen az ellenkezőjére spekulál..
Vagy egy olyan letétkezelő, akinek a letéteményesei hozzájárulnak ahhoz, hogy -30-60-90 napra, egy évre - hogy kikölcsönözheti a papírjaikat, mert őket nem érdekli, ők hosszútávú befektetők, nem érdekli őket pár hetes/ hónapos időszak...

rozsomák 2018.05.19. 21:34:03

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
"A PSZÁF nem véletlenül büntette meg Sorost"
Persze, hogy nem véletlenül.. Kellett ahhoz Csányi úr befolyása is. :)

Mert akkortájt az OTP részvények már elég rendes esésben voltak - egy hónap alatt 35 % körüli esés volt - és a napon belüli ingadozás is elég jelentős volt - na de hát emlékezzünk vissza, emberek ! Hát ekkorra gyűrűzött be hozzánk az Amerikából elindult ingatlanpiaci válság. Helló !!

Soros manőverével az addig 4500-4400-es OTP részvény lement 3600 körülre, de egykét hét múlva már csak 2400 volt és utána egykét hónappal meg 1700 körül..

Mindenki csak röhögött akkor a PSZÁF ítéletén, annyira vicces volt, hogy a sok eladó közül pont a Sorost szúrta ki..

Sorost egyébként azóta utálja a Csányi, amikor még a 90-es években részt akart venni az OTP privatizációjánál.. Akkor Horn Gyulánál kilincselt a Csányi úr, hogy ne hagyja a nyílt privatizációt.. nemzeti érdek meg egyebek...
A lófaszt.. saját érdeke, de ilyenkor a menedzserek nagyon nemzetiek tudnak lenni, hogy megőrizzék a húsosfazekat maguknak.
Ennyi az egész, nem több..

(Nagyjából innen ered ez a Soros-ügy is... mert nehogy már azt higgye bárki is, hogy ezt Orbán találta ki.)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.05.19. 23:07:17

@rozsomák:

"annyira vicces volt, hogy a sok eladó közül pont a Sorost szúrta ki.."

Nem lehet, hogy a többi eladó meg sem közelítette Soros 390 ezer darab részvényét?

"Soros manőverével az addig 4500-4400-es OTP részvény lement 3600 körülre"

Ez azért nem kis esés, és te is elismered, hogy ezt Soros manővere okozta. Akkor ugye kimeríti a tiltott piacbefolyásolás kritériumait?

rozsomák 2018.05.19. 23:48:20

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

És akkor vajon mitől ment le ennek a fele alá utána , amikor Soros már sehol se volt ?
Azt vajon ki befolyásolta :)

Vajon ki shortolt akkor ? Vagy nem is shortolt, hanem tényleg eladott ?

De tudod, az érdekes kérdés inkább az, hogy vajon kinek a kezében volt és van, azóta is akkora nagy pakett, amivel befolyásolni lehet a piacot ?
Na vajon kitől is vehette kölcsön Soros azokat a papírokat ?
Kik is az OTP nagy tulajdonosai - akitől kölcsön lehet kérni ?

Látod, itt van ezernyi kérdés... :)

(Még előtte évekkel firtatta a felügyelet, hogy kik is az OTP tulajdonosai, de akkor eléggé elzárkózott a menedzsment a válasz elől.. hogy nem, nekik semmi közük hozzá, nem tudják... ja, nem tudják.. persze)

Szóval a Soros Fund valakitől csak kölcsönkérte azokat a papírokat...
De kitől ?

Na ez az igazi kérdés :)

Eperzöld 2018.05.20. 01:42:40

Posztoló, antiszemita vagy, ez abszolúte nyilvánvaló.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.05.20. 09:22:08

@Pop40:

"De ettől még aki látott már valaha tőzsdét, nem a vajda propagandáját ugatja vissza, mint te, az tudja, hogy MINDEN tranzakció befolyásolja a piacot. Ha eladsz 100.000 részvényt, az is befolyásolja, meg az is, ha eladsz egyet. (Legfeljebb ez utóbbi kevésbé.)"

Komolyan, nem sül le a bőr a mocskos képedről, amiért ilyen demagógiát tolsz?

Egy adag inzulin beadása megmenti egy beteg életét. 390 ezer adag pedig megöl több ezer embert. Akkor talán az sem mindegy, hogy valaki egy darab vagy 390 ezer darab részvényt dob a piacra.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.05.20. 09:25:00

@rozsomák:

"És akkor vajon mitől ment le ennek a fele alá utána , amikor Soros már sehol se volt ?
Azt vajon ki befolyásolta :)"

Állítólag TE rtesz a tőzsdéhez, Ha ez így van, akkor tudnod kell, hogy ha 390 ember dob a piacra egymástól függetlenül, összebeszélés nélkül fejenként ezer részvényt, akkor az normál piaci folyamat. Ha egy ember dobja a piacra a 390 ezrret, akkor bizony az tiltott befolyásolás.

Ettől még csak védd Sorost, de legalább néha kihúzhatnád a fejed a seggéből.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.05.20. 09:26:40

@rozsomák:

"Szóval a Soros Fund valakitől csak kölcsönkérte azokat a papírokat...
De kitől ?"

Nem mindegy: Nem a tulajdonos shortolt velük, hanem Soros.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.05.20. 09:35:50

Nem mindegy??? Nem a tulajdonos shortolt velük, hanem Soros.

Ha egy késsel megölnek valakit, akkor sem a kés tulajdonosa a bűnös, hanem az, aki gyilkolt vele.

$pi$ 2018.05.20. 09:57:06

Megpróbálják egyesek úgy beállítani ezt a shortolás dolgot, mintha a művelt nyugat olyan frankón ellenne vele, csak a tirpák magyarok méltatlankodnak. Nyilván még azt sem tudják mi a kapitalizmus.

A valósíág ezzel szemben az, hogy a gazdasági válság idején elég nagy hörgés volt nyugaton a shortolással kapcsolatban, különösen a nagy gazdasági erővel rendelkező spekulánsok shortolásai verték ki a biztosítékot sokakban. Sőt külföldön sem csak a máveletlen surmók gondolták, hogy a shortolás nem teljesen frankó:

"Az európai uniós tőkepiaci felügyelet (ESMA) pénteken bejelentette, hogy Franciaország, Olaszország, Spanyolország és Belgium péntektől ideiglenesen betiltja tőzsdéin az úgynevezett short eladási ügyleteket. Ez az a konstrukció, amelyben a spekulánsok arra tesznek fel pénzt, hogy adott részvények árfolyama az általuk várt módon esni fog."

Nos, nem csak magyarországnak nem tetszett, nem csak a műveletlen parasztoknak nem tetszett és nem is teljesen veszélytelen, ha be kellett tiltani.

Cycmen 2018.05.20. 10:39:43

Most jöttem rá hogy milyen illiberális fasz vagyok! Begyepesedett hülye magyarként fingom sincs a shortolás mibenlétéről, én barom csak az alkotó munkában hiszek!
Pedig tényleg milyen ügyes aki néhány tőzsdei húzással megkárosítja, tönkreteszi a kis hülyéket!
A világon mindenkinek shortolásból kéne élnie, mert az többet fizet és bár meztelenül éhen döglenénk a derékig érő gazban, de azt egy magasabbrendű állapotban megvilágosodva tennénk kétségkívül!

Cycmen 2018.05.20. 10:44:27

@Kovacs Nocraft Jozsefne:" "Szóval a Soros Fund valakitől csak kölcsönkérte azokat a papírokat...
De kitől ?"

Nem mindegy: Nem a tulajdonos shortolt velük, hanem Soros."

Én annak is utána néznék azért. Ki ad kölcsön részvényt a közismert Soros cégnek? Az ilyen történetek szerintem nem véletlenül nincsenek kibontva.

Nylul 2018.05.20. 10:51:17

@rozsomák: Egy kvázi üres könyvbe zárószakaszban bebaszni 390 000 részvényt, hogy áldja-vigye az bizony nem egy fehéruhás szűzlány befeketői cselekedet.
Viszont mivel ezt már a kiscsoportos spekiovisok is tudják, arra még hajlok, hogy az öreg erről nem tudott. Esetleg valami gyakornok a cégnél Gekkora itta magát, vagy csak elgépelt egy 0-t - láttunk már ilyet a világtörténelemben.

Jakab.gipsz 2018.05.20. 10:57:24

Önmagában a tőzsdézés nem egy ördögtől való dolog, a számos különböző irányultságú tét, a bessz és a short, emelkedés-csökkenés kiegyenlíti egymást, és egy valószínűségi érték felé közelit.

Persze a tőzsde valósága ettől az egyszerű példából kiindulva mára sokkal komplexebb és bonyolultabb. De a lényege továbbra is az információ.

Jakab.gipsz 2018.05.20. 10:57:24

Önmagában a tőzsdézés nem egy ördögtől való dolog, a számos különböző irányultságú tét, a bessz és a short, emelkedés-csökkenés kiegyenlíti egymást, és egy valószínűségi érték felé közelit.

Persze a tőzsde valósága ettől az egyszerű példából kiindulva mára sokkal komplexebb és bonyolultabb. De a lényege továbbra is az információ.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.05.20. 11:06:01

@Cycmen:

"Ki ad kölcsön részvényt a közismert Soros cégnek? Az ilyen történetek szerintem nem véletlenül nincsenek kibontva."

Vannak olyan értékpapír-kezelők, amelyek ezzel (is) foglalkoznak. A részvények tényleges tulajdonosának nem is kellett erről feltétlenül tudnia.

en.wikipedia.org/wiki/Securities_lending#Securities_lenders

Cycmen 2018.05.20. 11:17:15

@Nylul: arra még hajlok, hogy az öreg erről nem tudott.

Ha arra hajlottál volna hogy a tudta nélkül vesznek felmosószereket az irodába azt megérteném.
De egy ország legnagyobb bankjának szétbaszása, főleg a magyaré úgy hogy Soros is magyar (faszt) egy kicsit kevésbé hihető.

Cycmen 2018.05.20. 11:19:41

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Vannak olyan értékpapír-kezelők, amelyek ezzel (is) foglalkoznak. A részvények tényleges tulajdonosának nem is kellett erről feltétlenül tudnia.

Vannak, és összejátszanak a Soros félékkel. Erre célozok!

Cycmen 2018.05.20. 11:23:25

@Jakab.gipsz: Önmagában a tőzsdézés nem egy ördögtől való dolog,

Mint ahogy a civil szervezetek sem, amíg nem jön Soros.
Tudom hogy nem fekete és fehér a világ, de ha így csinálják akkor nagyobb a kár mint a haszon!

$pi$ 2018.05.20. 11:57:41

@Jakab.gipsz: "Önmagában a tőzsdézés nem egy ördögtől való dolog"

Ezt mindenről el lehet mondani, úgyhogy ennek a kijelentésnek az információtartalma 0.

Pop40 2018.05.20. 16:40:53

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Csak ez tőzsde, elvtársnő, nem pedig inzulin. Elhiszem, hogy fingod nincs a témáról, de bizony a tőzsde kockázatos. Aki odaviszi a pénzét, az bizony készüljön fel rá, hogy adott esetben (legalább időlegesen) mínuszban lesz vele.

Aki ezt nem bírja elviselni, az vegyen államkötvényt, vagy csatlakozzon a mindig nyerő fideszes tolvajokhoz, mint Zuckerberg Lőrinc.

Pop40 2018.05.20. 16:46:12

@$pi$:

Köze nincs ennek a veszélyességhez, az esést akarták ezzel az intézkedéssel csillapítani a válság mélypontján.

Mint ahogy az is szabály - jelenleg is - hogy -x%-os napi limit van érvényben, ha odáig leesik egy adott index, vagy részvény, automatikusan szüneteltetik, vagy akár aznapra fel is függesztik vele a kereskedést.

Pop40 2018.05.20. 16:48:20

@Cycmen:

"Pedig tényleg milyen ügyes aki néhány tőzsdei húzással megkárosítja, tönkreteszi a kis hülyéket!"

Igazad van, tényleg fingod nincs a shortolás mibenlétéről.
Te inkább kapálgass. Az az elveiddel is, meg a szellemi képességeiddel is összhangban van.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.05.20. 20:40:48

@Pop40:

"Elhiszem, hogy fingod nincs a témáról"

Bizonyára azoknak sem volt ill. ma sincs, akik büntetik a tiltott befolyásolást. Nem csak Magyarországon.

De azért te vagy a helikopter. :DD

$pi$ 2018.05.20. 22:06:50

@Pop40: "Köze nincs ennek a veszélyességhez, az esést akarták ezzel az intézkedéssel csillapítani a válság mélypontján."

Nem nagyon lehet érteni mit akarsz ezzel. A "veszélyen" nyilvánvalóan azt értettem, hogy veszélyt jelent a shortolt dolgokra, esést idézhet elő. Az, hogy te milyen veszélyről beszélsz nem derül ki az írásodból.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.05.21. 08:33:54

@$pi$:

Nyilván arra gondol, hogy Soros az OTP-részvények későbbi esését akarta csillapítani azzal, hogy a tiltott befolyásolásával már hamarabb előidézett egy durva esést. Szóval tképpen hálásnak kellene lenni neki, amiért filantróp tevékenysége közepette degeszre kereste magát.

Pop40 2018.05.21. 16:56:07

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Teljesen igazad van. Alapvetően is pofátlanság Sorostól, hogy egyáltalán kereskedik.

De ha már van olyan pofátlan, hogy kereskedik, az lenne a minimum, hogy 20 részvénnyel csinálja, mint Micike a panel 6/B-ből.

Hisz különben egy 9000 pontos esésből esetleg ezret ő idéz majd elő, és ez ugye szokatlan lehet azoknak, akik - lévén fingjuk nincs a tőzsdéről - azt hiszik, annyiból áll, hogy betolják a lóvét, és másnap milliárdosok.

Pláne, ha ráadásul fideszes is az illető, aki ugyan 2008-ban még azt se tudta, eszik vagy isszák Sorost, de azóta a G útmutatásai alapján már tudja, hogy nemhogy a válság, de a rossz idő is Soros miatt van. :D

Pop40 2018.05.21. 17:01:39

@$pi$:

Akkor félreértettük egymást, én önmagában a short veszélyességéről beszéltem.
Ugyanakkor az "esés" egyáltalán nem ördögtől való dolog, a gazdaságban sem és a tőzsdén sem egészségesek a fundamentális alap nélküli lufik.

Itt van pl az angol font elleni "csúnya spekulációs támadás" tényszerű háttere.

alapblog.hu/a-gonosz-spekulansok-es-a-jo-befektetok/

Ezek szoktak hörögni a hülye fideszesek, hogy "lám, a csúnya Soros hogy bedöntötte az angol fontot is".

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.05.21. 19:25:30

@Pop40:

Árnyékbokszolás és reductio ad absurdum - két érvelési hiba is eguyetlen kommentben: Gratula!

Tudod, a piacon is létezik olyan, hogy erőfölénnyel való visszaélés. A tőzsdén ez a tiltott befolyásolás. Ha neked ez nem tetszik, ne velem vitatkozz, ne nekem fideszezz, hanem azokkal, akik létrehozták ezt a tilalmat.

rozsomák 2018.06.03. 23:59:31

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Nézd végig az OTP-részvény hanyatlását a 10 000 körüliről az 1600-ra pár hónap alatt

(Megteknthető a tőzsde honlapján is, akár napra lebontva is letöltheted vagy a portfolioról)

Szóval pont az a bűnös, aki levitte 4400-ről 3800-ra...
Mert, az aki levitte 10 000-ről 4400-re, az nem..
Értem..
És az se bűnös, aki utána 3600-ről levitte 1600-ra pár nap alatt..

(Te akkor nem kicsit vagy hülye, hanem eléggé...:)

Na most azért egykét dolgot ehhez még...

Azt mindenki tudta, hogy ki vezényli volumenétől fogva pl, a bankközi Ft-piacot.
Az OTP volt a likviditásmenedzser azon a piacon.
De azért volt olyan, hogy egyszer csak a z OTP reggel úgy döntött, hogy nincs pénze, - nem tud kölcsönadni -, fel is szaladtak a bankkózi kamatok pár százalékot elég rendesen - ,aztán utána délben a magasabb szinten meg az OTP meg tudott már kölcsönadni a magasabb szinten.. ugyanabban a a likviditási helyzetben, pedig ugyanannyi pénze volt, mint reggel...
Na most akkor ez nem volt piaci befolyásolás ?

De , az volt... Az egész bankpiac megszívta... (csak a csányi papírjai nem..)

De mihelyt a Soros csinálta vele ugyanezt, na az akkor marhára érzékenyen érintette őfelségét - Mr. Csányit a tulajdonrésze miatt....

Ennyi az egész nagyjából. nem több semmivel sem. :)
Aki szívathat másokat - egy országot, mint Csányi - az nagyon nem viseli el, ha ő t is szívatják, ezért feljelent.

rozsomák 2018.06.04. 00:07:58

@Jakab.gipsz:

Te édes kis barom, aki olyanhoz is hozzásivítasz, amihez fingod sincs.. mért kell ez neked, te ostoba tahó állat ?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.06.04. 00:09:10

@rozsomák:

Tudod, te kis idióta, nem mindegy, hogy egy személy beavatkozása vagy a piac sokezer-tízezer szereplője hatására esik egy részvény. Az első esetet a törvények tiltják, a másodikat nyilván nem. Ha ezzel bajod van, tégy panaszt a tőzsdefelügyeletnél.

"Te akkor nem kicsit vagy hülye, hanem eléggé...:"

Most magadról beszélt, te tajparaszt.

rozsomák 2018.06.04. 00:21:08

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Figyelj, baromarc, még egyszer elmondom...

Totális esésben volt a piaca... 10 000 körüliről lefele lejtő, a felénél tartó papírokba szálltak be spekulánsok...
ÉS szerinted előtte kik vitték lejjebb ???

De még egyet kérdezek...
Amikor felfelé ment ??? Kik vitték fel ?? Nem spekulánsok ???
De !!!
Azok !!

Mi a különbség szerinted , te ostoba troll ? :))

rozsomák 2018.06.04. 00:46:25

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
"egy személy beavatkozása vagy a piac sokezer-tízezer szereplője hatására esik egy részvény"

A piac sokezer-tízezer szereplője, persze természetesen.... hogyne... erről azért megkérdeznék brókercégeket, hogy a napi mozgás hány tulajdonoshoz kötődik :) Nagyokat szopnál (de neked ez a célod amúgyis.. :) )

Na akkor halljuk töled - aki beharangoztad - mennyi is volt az annyi ? Hány tulajdonos ?

Amíg erre nem felelsz , addig ne is folytasd.... :)

Szóval hány tulajdonosról beszél ?

Jesszusom, a végén még tényleg azt hiszik sokan, hogy magyar kisbefektetők az OTP tulajai és nem Csányi mester és pár üzlettársa ....

Ez ugye csak vicc a részedről, kisbuzi ?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.06.04. 06:57:04

@rozsomák:

Faszfejkém, uncsi vagy. De azért csak told nyugodtan a baromságaidat, más úgysem telik ki tőled.

David Bowman 2018.06.05. 15:18:52

@Eperzöld: Mindenki antiszemita, akit utálnak a zsidók.

rozsomák 2018.06.09. 13:43:49

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Ez az érvrendszered egészen kifogástalan - szerinted :)
Te kis köcsög...:)

rozsomák 2018.06.09. 14:54:09

@$pi$:
Értem, mit mondasz, csak van egy probléma..

A "shortolás" ugye elvileg az, amikor egy nem a saját tulajdonomban levő papírt adok el... hát nyilván kifejezetten nyerészkedés céljából.
(Ámbár ez a "nyerészkedés", mint olyan, a hosszra játszókra is igaz, akik pl. részint hitelből vesznek papírokat, hogy utána a beszerzési árnál magasabban adják el.. mondjuk két nap múlva, vagy akár aznap, nem ? :)

"Shortolni" csak azt a papírt lehet, ami a birtokodban van, hisz a letétkezelőd akkor engedi a tranzakciót, ha az ott van a számládon.

Arról a letétkezelőd nem igazán tud, hogy te azt kifizetted-e vagy halasztott fizetéssel vetted meg, vagy örökölted vagy nyerted vagy loptad vagy maga a Jó isten adta neked tértivevényes levélben...
Ő csak azt látja, hogy az a te rendelkezésedre áll, hogy Te azt jogosan eladhatod.
Tehát ő nem nagyon tud arról, hogy az hogyan került a te számládra..
Persze vannak pl. pénzmosási szabályok, neked nyilatkoznod kell, hogy azok eredete mi is, esetleg a transzferálótól is kér valami megerősítést, stb. de sokkal többet nem tud róla.
Tehát : Ő nem nagyon tudja megkülönböztetni a már kifizetett, vagy csak halasztott fizetéssel érkező vagy csak kölcsönpapírokat, hogy az tőzsdei transzfer vagy OTC-transzfer, az látja, hogy egy igazolt, jogos transzfer egy másik letétkezelőtől, aki szintén megbízás alapján transzferálta át.

Magyarul: az hogy az "shortolás" volt-e vagy tényleges, már kifizetett vételből történő eladás, azt csak utólag lehet kideríteni..

A másik, de azért eléggé érdekes dolog az egészben...

Aki kölcsönadja a papírokat.

Kölcsönadni egy papírt kifejezetten csak a tulajdonos engedélyével lehet... Ha ez nem történt meg, akkor az sikkasztásnak minősül, ez elég primitív és könnyen ellenőrizhető bűncselekmény, ezért nem tartom valószínűnek, hogy ez történt.

A kölcsönadó nyilván meghatalmazást adott a saját letétkezelőjének, hogy kölcsönadhatja a papírt - természetesen megbízható fizetésképes ügyfélnek - és esetleg még kiköthetett egyebet is, hogy konkrétan kinek nem, kinek igen, milyen feltételekkel , milyen időtartamra, milyen jutalékért stb.

Ez történhetett..
És kik voltak ilyen volumen tulajdonában ?
(Egyébként nem nagy volumen volt az OTP tőkeméretét tekintve, legfeljebb a piaci forgalom alapján, a teljes pakett 1.5 %-át se érték el, de az is elég jelentős nem ? )
Hát vajon kik voltak azok, akik engedték ezt, hogy a saját tulajdonukkal így bánjanak ?

Érdekes, nem ?
Szóval kik is voltak a OTP 1% feletti tulajdonosai ??

rozsomák 2018.06.09. 15:00:46

@Nylul:
"Egy kvázi üres könyvbe zárószakaszban bebaszni 390 000 részvényt, hogy áldja-vigye az bizony nem egy fehéruhás szűzlány befeketői cselekedet"

Önmagában ez nem egy észveszejtő dolog.. Ezt teheti egy sima befefektető részvényalap is.
Mindegyik befektetőnél, pláne alapkezelőnél van limitrendszer, ami azt korlátozza, hogy meddig, milyen árszinten maradhatsz egy poziban.

(Azt gyanítom, nem igazán ismered a stop fogalmát. Amikor egy részvénybe fektető dealernek megvannak a limitjei, hogy milyen árak esetén kötelező kiszállnia az adott részvényből, és akkor neki kötelező kiszállnia...ez nem hajlam vagy kurázsi vagy egyéb okok miatt, hanem a munkaszerződése és a munkaköri leírása és a felhatalmazása és saját lmitjei miatt game over van, kötelező kiszállnia..)

Ez előfordiult már nálunk előtte 10 évvel is, pl. az úgynevezett orosz válság idején, hogy bizonyos szinteken borították a pozíciókat a befektetők, nem shortolók, hanem tényleges befektetők, , mert ennyit bírt a kockázatkezelőjük által előírt limit...
Volt is abból hirtelen megzuhanás elég rendesen, mert betelt a pohár... a kockázatkezelőjük utasítása alapján ki kellett szállniuk.

Tehát tök természetes dolog borítani a bilit bizonyos árszinteken.

Tehát, hogy valaki megbízást ad nagy volumen azonnali eladására, az sajnos kvázi kényszer is lehet. Tehát elvileg önmagában egy nagy volumenű eladási megbízás nem egy rendkívüli dolog.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.06.09. 18:04:08

@rozsomák:

"Te kis köcsög...:)"

Való igaz, a bokádig sem érek fel.

rozsomák 2018.06.09. 21:35:11

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

hát ezt jól látod.. tényleg nem..
Mert te csak egy kis szarkavaró vagy, semmi több :)

De hát te választottad ezt magadnak..
Hogy mindenbe belepofázol, amihez nem értesz, ahhoz is. :)

Akkor mostantól kussolsz is, ugye ?

Nylul 2018.06.16. 22:44:11

@rozsomák: "Egy kvázi üres könyvbe zárószakaszban bebaszni 390 000 részvényt, hogy áldja-vigye az bizony nem egy fehéruhás szűzlány befeketői cselekedet"

Önmagában ez nem egy észveszejtő dolog.. Ezt teheti egy sima befefektető részvényalap is

---- Persze, megteheti, csak épp értelmes ember nem teszi.

"Mindegyik befektetőnél, pláne alapkezelőnél van limitrendszer, ami azt korlátozza, hogy meddig, milyen árszinten maradhatsz egy poziban." - hülyeség, ilyen nincs. De ha mégis így gondolod, mutass nekem egyetlen befektetési alapot, ahol stop-loss-t írnak elő.

'Azt gyanítom, nem igazán ismered a stop fogalmát. ' - De most te bemutattad, köszönöm! Az nem tűnt fel, hogy a pisztrángot tanítod úszni? :D

'Tehát tök természetes dolog borítani a bilit bizonyos árszinteken. ' - így van, de ez hogy is jön ide?

'Tehát, hogy valaki megbízást ad nagy volumen azonnali eladására, az sajnos kvázi kényszer is lehet. Tehát elvileg önmagában egy nagy volumenű eladási megbízás nem egy rendkívüli dolog.' - Nem hát, kb napi szinten történik. Csak épp nem úgy, ahogy a fenti esetben.

Amúgy meséld már el, mi volt az a trigger, ami miatt hirtelen ~cc 400k kölcsönkért OTP-től kellett megszabadulni percek alatt?

A Látható Kéz

Friss topikok

süti beállítások módosítása